TRENING KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH dla dzieci z klas I-III

0
1117

W dobie internetu i dobrodziejstw techniki dzieci coraz mniej czasu spędzają na bezpośrednich interakcjach z rówieśnikami. Niestety relacje interpersonalne przeszły do świata wirtualnego, kosztem spotkań w świecie realnym. To w konsekwencji prowadzi do zahamowania rozwoju kompetencji społecznych i emocjonalnych.

Dzieci mają trudność w nawiązywaniu i podtrzymywaniu satysfakcjonujących relacji z innymi, nie radzą sobie w pracach zespołowych gdzie kluczowa jest umiejętność współpracy, nie potrafią wyznaczać granic w sposób asertywny, mają trudność z obroną siebie i dbaniem o własne potrzeby, nie potrafią rozwiązywać trudnych i konfliktowych sytuacji. Ponad to, deficyty społeczne negatywnie wpływają na obraz samego siebie, odbierają wiarę we własne siły i motywację do działania. Pozytywna samoocena pełni bardzo ważną rolę w życiu każdego człowieka. Dzięki niej dzieci chętniej podejmują wyzwania bez lęku porażki, łatwiej radzą sobie z wymaganiami, a także wykazują się większą odpornością na stres wywołany np. odrzuceniem.

Rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych jest złożonym procesem, na który wpływa dojrzewanie młodego człowieka oraz nauka zachowań akceptowanych społecznie. Dzieci nie tylko w teorii powinny wiedzieć jak należy się zachować, ale powinny umieć wykorzystać swoje umiejętności w praktyce.

W związku z powyższym, proponujemy Państwa dzieciom Trening Kompetencji Społecznych, dzięki któremu :
– rozwiną umiejetność dostrzegania i nazywania emocji swoich i cudzych;
– wzmocnią samoocenę, a także zidentyfikują swoje mocne i słabe strony;
– będą miały okazję przećwiczyć nawiązywanie i podtrzymywanie satysfakcjonujących relacji z rówieśnikami;
– poprawią zdolność komunikowania się werbalnego i niewerbalnego;
– rozwiną postawę asertywną, dającą poczucie bezpieczeństwa;
– rozwiną umiejętność współpracy, rozwiązywania konfliktów i trudnych sytuacji;
– nauczą się wyrażać swoje zdanie, w bezpieczny sposób dla nich samych oraz innych;

Proponowane tematy spotkań:
1. Tacy sami, a jednak różni
2. Moje mocne i słabe strony
3. Czym są emocje?
4. Komunikuję się z innymi
5. Radzę sobie z nieśmiałością
6. Porażka nie boli
7. Umiem zadbać o siebie, jestem asertywny
8. Zaklinacz stresu

Garść informacji praktycznych:
– zajęcia odbywają się w kameralnej grupie (max 6 osób);
– podczas zajęć wykorzystujemy metody poznawczo-behawioralne, elementy bajkoterapii, filmoterapii, odgrywanie scenek oraz różne formy plastyczne;
– zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego psychologa dziecięcego, z doświadczeniem w prowadzeniu grup terapeutycznych;

Sprawy organizacyjne:
– program składa się z 8 spotkań, każde spotkanie trwa 90 minut;
– zajęcia ruszają 26/09/2019 (czwartek) w godzinach 17.00 – 18.30
– w zajęciach uczestniczą dzieci, bez rodziców 🙂

Opłaty
koszt jednego spotkania to 60 pln;
płatność jednorazowa w kwocie 480 pln bądź w 2 ratach po 240 pln
płatność przelewem na konto, gotówką na miejscu bądź kartą płatniczą;



UWAGA ! Aby zarezerwować miejsce w grupie terapeutycznej należy wysłać zgłoszenie na adres: kontakt@familyland.pl , a następnie wpłacić zaliczkę przelewem w wysokości 50 pln na numer rachunku podany w mailu zwrotnym. Kwota zostanie zaliczona na poczet opłaty za zajęcia;

Zapisy i informacje:

kontakt@familyland.pl
+48 501-767-805

Koordynatorem programu jest:
Dorota Maciejec
psycholog dziecięcy